22 Ağustos 2016 Pazartesi

Sağlıklı Bir Hayat | Spor-Favori Youtuber'lar



Uzuuuuun bir aradan sonra herkese merhaba!

Sınavlarım ve stajım dolayısıyla blog yazmaya fırsat bulamıyorum. Buraları çok özledim.Sizlere yaklaşık 6 aydır uygulamaya çabaladığım değişikliklerden bahsedeceğim.

Bundan tam 6 ay önce spora başladım. Daha öncesinde evde kendi kendime yaptığım bir kaç spor denemem oldu ve bu 1 ayı aşamadı.Evde spor yapmak her ne kadar rahat olsa da aksatmaya çok müsait oluyor. ''Bugün yorgunum yapmayayım,yarın işim var boşvereyim ''derken bir bakmışsınız haftalar geçmiş. 
Bende bu nedenle bir spor salonuna yazılmaya karar verdim.3 aylık kayıt oldum. Bu sefer tabularımı yıkıp 3 ay boyunca haftada en az 3 gün spora gittim. Daha sonrasında şehir değişikliği ve ramazan dolayısıyla salona yeniden kayıt olamadım ama bu süre içinde evde kendimce bir şeyler yaptım.Son 2-3 haftadır da Kayla İtsines BBG programını uyguluyorum. Haftada 3 gün yaklaşık 30 dakika süren bir programı var ve haftanın diğer günlerini de yürüyüş gibi hafif sporlarla tamamlıyorsunuz.

Spor hayatıma girdikten sonra neler değişti?

Daha düzenli bir hayatım oldu.Yediklerime,içtiklerime daha fazla dikkat etmeye başladım.En önemlisi migrenim hafifledi. Baş ağrılarım azalmaya başladı. Bunu biraz araştırdım ve bir çok yerde sporun ağrıları hafiflettiğini okudum. Otururken sırtım biraz kamburlaşıyordu ve bunun azaldığını artık dik durmaya çalıştığımı farkettim.

Beslenme düzeni

Tamamen sağlıklı beslenmeye başladım ve artık hiç şeker,un,tuz tüketmiyorum desem yalan olur çünkü ben bir tatlı canavarıyım ve bir şeylerden kolay kolay vazgeçemiyorum.Birden tüm beslenmemi değiştiremem zaten Türkiye'de yaşarken ve aile ile dururken bu imkansız bir şey. Yediklerime yavaş yavaş dikkat etmeye başladım. Normalde gün içinde 1 bardak bile su içmeyen bir insanken şimdi gün içinde en az 1,5 litre su içiyorum. Su içmem gerektiğini hatırlamak için mobil uygulamalardan yararlanıyorum.Bunun yazısını okumak için:
Su hatırlatıcı uygulama 
Bol bol yeşil çay tüketiyorum. Yediklerimin içine pul biber,zencefil zerdeçal gibi baharatlar ekliyorum.Yağ yakmaya yardımcı meyveler tüketiyorum. Asitli içecekler ve çok şekerli meyve sularını içmiyorum. 
Youtube'da,İnstagram'da sağlıklı beslenme sayfalarını takip edip,onlardan ilham alıyorum.
Bu arada favori youtuberlarım:
Beril Oymak
Ecem eats 
Hilal Söyler
Gizem Bayırtepe

Nasıl motive oluyorum?

Bunun iki cevabı var.İlki tabi ki alışveriş!
Spor kıyafetleri alınca çok mutlu oluyorum ve bir an önce onları giyip spor yapmak istiyorum.
İkinci olarak İnstagram'dan değişim fotoğraflarına bakıyorum.Hayal ettiğim gibi karın kasların olan insanları gördükçe benimde hemen spor yapasım geliyor. Özellikle Kayla İtsines'in İnstagram hesabına girip bakarsanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Sağlıklı tariflerim:

Fıstık ezmesi yapımı
Chia puding
Granola yapımı

Fikirlerinizi benimle yorumlar kısmında paylaşmayı unutmayın.
Mutlu,sağlıklı günler!









8 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmus canım :)

    YanıtlaSil
  2. Aslında herkesin spor yapması lazım ama spor salonuna gitmeyince ben ev işlerinden sonra çok üşeniyorum.E spor salonları da çok ucuz sayılmaz.Sizin düzenli yapmanız ne kadar güzel.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok araştırma yapmadığımızdan kaynaklanıyor bu durum çünkü çok uygun fiyata spor salonları var ya da halk eğitimin spor kursları bulunuyor. Benim bir tanıdığım halk eğitim merkezi gibi bir yere 3 aylığı 60 liraya yazılmıştı.Fiyatları uçuk olan salonlarda yok değil tabi ki.Daha geçen gün aylığı 800 TL olan spor salonu gördüm üstelik KDV hariç.Araştırılsa çok uygun fiyatlara bulunabilir.Bulunmasa bile evde yapılabilir.
      Benimde bazen yapmaya fırsatım kalmıyor okulum,kurslarım,stajım,derslerim arasında kaybolup gidiyorum ama fırsatları değerlendiriyorum.Yemek hazırlarken bile hareket yapabilirsin :)
      Çok uzun yazdım sanırım.Umarım biraz motive edici olmuştur:)
      Sevgiler

      Sil
  3. Biz de bugün başlıycaz yarın başlıycaz diyip bir türlü spor yapamayanlardanız :( ama güzel önerilerini uygulamaya çalışıcaz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yarınlar,pazartesiler hiç gelmiyor ama :) Birden karar verip başlamak gerekiyor.Hiçbir zaman geç değil:)

      Sil
  4. şöyle bir motive oldum sayende bendemi başlasam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna çok sevindim. Mutlaka başlamalısın.Hiçbir şey için geç değil:)

      Sil